måndag 4 januari 2010

Offensivt tänkande

Det har varit ett otroligt tjat den senaste tiden om hur Sverige skall kunna besegra Kanada i J VM-finalen men vad många för att inte säga alla förutom mej själv glömde bort är att innan man når en final så måste man vinna semifinalen . Inatt klockan 3 va det nedsläpp mellan USA och Sverige och enligt min egen analys så gick Kanadas taktik hem, ni undrar säkert vad jag dillar om för det va ju inte dom vi mötte? Taktiken gick ut på att psyka sönder Sverige redan innan finalen genom att försämra levnadsförhållandena för det svenska laget, man fick sämre hotell och man fick byta om i en barack innan träningarna . Svenska pojkar är inte vana vid att bli behandlade så här och reaktionen kom omedelbart, det förut så omutliga Markström i målet slängde in den avgörande pucken alldeles på egen hand, svenska forwards bommade målet gång på gång och man stod inte upp mot tacklingarna som utdelades . Till detta kom det en domare som inte pallade för trycket utan bjöd på avgörande domslut till USA fördel . Kontentan blev att det inte blir en väntad final eftersom att man förlorade ganska klart mot ett mycket bättre lag i form av ett heltaggat USA.
Motgångar skall inte sänka utan stärka dej ....

Detta tar jag nu med mig när vi går in i år 2010 och det innebär för mig som företagare att jag nu lägger 2009 bakom mig och satsar för fullt och jag gör det offensivt för 2010 . Har under föregående år tappat en omsättning på ca: 3 miljoner kronor till Orusttrafiken men detta ser jag bara som en sporre för att fortsätta kämpa . Har aktivt och aggresivt nu börjat rama in mina måltavlor och även om jag inte får dom helt i siktet så kommer jag att störa utvecklingen och tvinga mina konkurrenter till svidande nederlag i deras kalkyler . Det skall från och med nu inte vara enkelt och smärtfritt att försöka stöta sig med mig utan jag kommer kriga till mig lite 3 poängare genom en stark vilja och en enorm kämpaglöd .

Idag är det annars måndag och ingen vanlig måndag eftersom att det är en klämdag där många är lediga, man kan inte räkna med att få så mycket gjort utan istället kanske ägna sig åt administrativa uppgifter såsom vissa försäkringsärenden . Skall exempelvis försöka få ihop ett kompendium angående min olycksfallsförsäkring och förhoppningsvis få ut för lite sveda och värk när det gäller min efterhängsna korsbandsskada .

Ha nu en riktigt bra dag kära vänner så får vi se vad som händer framöver ....

1 kommentar:

Peson sa...

Jag såg också bedrövelsen inatt.
Dock så tror jag att det är som vanligt med Svenska lag i allmänhet...
-Sämst när det gäller.
Det är inte vi.
Rock On!!