söndag 10 januari 2010

Försäkringsdjungel

Troligtvis har jag nu gjort bort mig totalt genom att inte läsa det finstilta i försäkringsbreven när det gäller olycksfallsförsäkringarna . Av min natur vill jag alltid se till att vara försäkrad och därför har jag tecknat olycksfall genom Folksam men även genom BRF dvs Brandmännens Riksförbund, nu har det nog tyvärr visat sig att man endast kan utnyttja en försäkring om något händer och slutsatsen av detta är ju då att jag kastat bort tusentals kronor till ingen nytta under många år. Ska det vara så här undrar jag? Borde det rimligtvis inte vara en valmöjlighet för kunderna va dom vill lägga sina pengar på och då samtidigt en skyldighet för försäkringsbolagen att utbetala om något händer försäkringstagaren?
En annan sak som är lite jobbig är att försäkringsbolagen är värre än försäkringskassan när det gäller detaljer och papper som skall bifogas , exempelvis Folksam som ville ha exakt redogörelse om skadans uppkomst, kroppens olika rörelser vid tillfället, om gräset var långt eller kort osv , man gör allting så jobbigt att man till slut skall tröttna och strunta i att sända in pappren men då känner dom inte mej för nu skall jag driva dessa personer till vansinne för så lätt skall dom inte komma undan sina åtaganden .

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till om du har Folksam som f.bolag. Då lär du få lägga mycket energi där... Sämre finnes ej!

Bussbloggen sa...

Tack för dessa uppmuntrade ord , ha ha ha !!! Får nog ta och säga upp den försäkringen då ...

Anonym sa...

Jag har för mig att man kan få ut ersättning från flera försäkringsbolag när det gäller invaliditet och dödsfall! Nu har jag precis börjat läsa din blogg och vet inte vad det gäller för skada, men ex om du skadat knät och senare får ett besked att skadan ger dig en viss % i invaliditet, skall du få ersättning från alla dina gällande försäkringar!