tisdag 19 januari 2010

Starta sjukvårdsuppror

Har kommit på en brilliant lösning på svenska sjukvårdsproblemet men problemet är att jag behöver hjälp av svenska folket som anväånder systemet . Vårdgarantin säger att man skall få pengarna tillbaka om man får vänta mer än 30 minuter och jag uppmanar nu svenska folket att begära pengarna tillbaka om man råkar ut för detta !!!
Personligen har jag nu fått tillbaka 2 x 300 kr på mina senaste besök och om alla hade gjort som vi hade man från sjukvårdshåll förstått att man inte klarar behovet på den personalstyrkan som man befogar över . Ju fler som begär tillbaka pengarna, ju dyrare blir det och till slut blir det billigare att nyanställa och nyanställer man så kan man ta fler patienter och dessa patienter betalar avgift och med fler personal slipper man betala ut pengar ur vårdgarantin . Så enkelt va det att lösa problemet .... Allvarligt talat , hur svårt kan det va???

Länge leve sjukhusen & dess personal !!!

2 kommentarer:

Curt på Bjällane sa...

Jag vill vara med i ditt lag Daniel, men hur skall man få massan att vakna??!! Det är ju dom som pröjsar kalaset, men dom går ju med skygglapparna på för jämnan. Du vet "en blind leder en blind" och då ser man inte långt.

Bussbloggen sa...

ha ha ha gamle Curt .... vi kör på och ger järnet bara !