torsdag 28 januari 2010

GHB & Hjälm på !!!



Med tanke på vad jag nu ställt till med inom Bussbranschen så får jag väl ta på mig hockeyhjälmen på Tur mässan , det finns säkert en del som vill säga mig några väl valda ord och visa handlingskraft med lite brus i kroppen . Därför har jag nu redan sett ut hjälmen jag skall bära och vad passar bättre än en fin och rosa JOFA hjälm, dock utan galler för det blir svårt att äta med det på .

Sedan är det en annan sak som förundrar mig och det är hur myndigheter tänker när man på en registreringsskylt sätter bokstäverna GHB???
I Sverige får det inte kombineras bokstäver som förknippas med de manliga könen vilket i sig är en naturlig del av manskroppen men man får bokstavera reklam för en av de allra värsta drogerna vi har i landet, en drog som varje år tar flera unga människors liv . Detta är skandal och någon borde anmäla regelverket , hade jag för tillfället inte haft så mycket att göra så skulle jag lagt min energi på detta men det kanske finns någon annan sysslolös inom bussbranschen som kan engagera sig?

I övrigt när det gäller affären Spårvägen så har jag nu haft ett par riktigt hektiska dagar där mycket har hänt, det är inte bara lycka när man genomför en affär av denna dignitet utan det tillkommer samtidigt en hel del arbete som man inte kalkylerat med och det är sådant jag ägnat mig åt . Mycket skall nu planeras, struktureras, en del ska evakueras och mycket skall poängteras .

Om ni nu tror att jag skall ligga lågt ett tag med "dumheter" så kan Ni nog glömma det för jag har ytterligare ett par grejer på gång och går dessa vägen så får jag antagligen ännu fler ovänner men det är ju så som ordspråket säger "man får ligga som man bäddar" , hm eller hur det nu var!

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller den man ligger med får bädda.