måndag 18 januari 2010

Setra dagar i Vetlanda !!!


Nu har det varit tyst ett tag från mig och kanske en del hade hoppats jag gått och dött men inte , ni får allt vänta ett tag till . Är hemkommen från ett par härliga dagar i Eksjö/Vetlanda där det varit den årliga Setra träffen, en fantastisk möjlighet att komma samman och snacka lite skit med en hel del andra bussåkare i landet och förövrigt så snackar bussförsäljarna en hel del skit med när de är lite på örat men å andra sidan är det ju då man skall göra affärer . Tror bestämt min vapendragare Jerry numera är delägare i Vetlanda stadshotell för han fick tydligen en rejäl löneförhöjning på fredag natt enligt utsago . Jag själv köpte nog korv vagnen på torget för en dyr penning , det enda som inte gick att köpa var musikerna och det va ett nederlag kan Ni tro . Jag och Jan-Ove på Hallgrens försökte med alla medel förmå dessa killar att lira åtminstone en timma ytterligare men ack vad vi gick bet !!! Trodde faktiskt alla Snållänningar var intresserade av att tjäna extra men antagligen var dom väl inga äkta utan utsocknes ifrån .

Om vi nu ska va lite seriösa så fick vi en del matnyttigt i form av en härlig gulasch men vi fick även titta på den nya faceliften man åstadkommit och det va faktiskt ganska bra .

När det gäller mina läsare på bloggen så fick jag reda på att fler än jag kunde tro är inne och skummar av den emallanåt och åsikterna var blandade men va tusan , är den kass så gå inte in då uppmanar jag Er . Tror bestämt Sveriges bästa bussförare är en av läsarna och det glädjer mej oerhört dock får du allt be tjejerna i Vetlanda att ge dej en ny slips för den funkar faktiskt icke !

En liten fråga innan jag går och lägger mej bara .... Hur kan man va hungrig när man precis avslutat en 3 rätters middag? Är det fel på min mage eller är det för lite mat? Det va då jag köpte korv vagnen på torget .....

3 kommentarer:

George sa...

Precis så kan jag också känna, alltså hunger efter en middag. Förmodligen små portioner, eller kanske god aptit.

Anonym sa...

Jag fick en ny setraslips lördag morgon.... mvh Joakim

Bussbloggen sa...

Bra det Jocke ... för hade du inte fått en då så hade jag fixat en åt dej !