måndag 18 januari 2010

Hundbiten på riktigt !!!


Jag har absolut inte blivit biten av hundar så jag måste införskaffa en utan snarare tvärtom, hundbiten på riktigt och helt oprovocerat . Råkade idag passera en yngre tjej med vovve och denna stora best verkade lite lynnig i humöret så avståndet togs ut ganska rejält, ändå lyckades hunden tänja på kopplet och hugga mig i benet . Som tur var blev det ingen blodsutgjutelse men lilla matten lär bli återbetalningsskyldig på jeansen . Tjejen påstod att hunden aldrig tidigare visat upp ett beteende som detta men hur sjutton skall jag kunna veta det , en ganska svår situation att hantera eller va tycker Ni? Vem vet , nästa gång kanske vovven hugger mot halsen på ett litet barn om det inte redan skett tidigare i historien .
Skall man bara låta det vara och begära ersättning för byxorna eller skall man polisanmäla överfallet? Kom gärna med synpunkter .....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker absolut inte händelsen skall nonchaleras. Är helt med på din linje, tänk om det var ett barn! Hu! Ostabil jycke och kanske även ägaren??

Anonym sa...

va otreligt. Hundar ska inte bita människor då är något fel... de är ägarens ansvar att hålla koll på hur hunden agerar med andra människor.

Bjarne Wilmarsgård sa...

Hm - ser inget konstigt i detta. Det vet väl alla att hundar tycker om - ben…
Bjarne
…som under många år varit redaktör för tidningen Hundsport.

Jb sa...

Jag tycker bettet ser ut att vara oroväckande högt upp? Det var kanske inte benet han var ute efter?;-)

Bussbloggen sa...

JB! Menar du att hon var ute efter köttstycket? Det va faktiskt en hona ....