Det va bättre förr när man lade ut ersättningarna på dem mindre bolagen som kunde området kring banan . Ingen som missade en ersättningsbuss, bussarna kom i utlovad tid och nästan alla var nöjda . Nu däremot skall man vara glad om det alls kommer en buss och när bussen kommer skall man vara glad om det inte är körförbud på den. Det har blivit riktigt taikon i ersättningstrafiken och mina vänner, det här är bara början !!!
Hörde SJ chefen och Infrastrukturministern på TV4 imorse ... oj oj , dem har problem att jobba med . Tänk om alla bussbolag skulle säga Nej när dem ringer och vill ha ersättningsbuss, tänk om vi bara skulle göra detta en enda gång åtminstone, det skulle få kännbara effekter . Då skulle man bli tvungna att riva upp avtalet och teckna ett nytt . Jag förstår inte dem bolag som ställer upp på villkoren som är angivna, vad är deras motivering? Har man så dåligt kassaflöde att man är tvungna för att klara sina normala räkningar?
Flera av de bolag jag hittills noterat som kör är bolag som ej är anslutna till BR, bolag som har en historik med konkurser bakom sig, bolag med ej miljögodkända bussar osv .... Man får det man betalar för eller hur?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar