torsdag 7 oktober 2010

Sicken bransch ...

Så fort jag ändrade på min blogg så att det inte längre är lika lätt att vara anonym så slutade också kommentarerna att strömma in . Är det bara jag i hela landet som vågar stå för det jag säger? Det var en liten test från min sida och den slog bättre ut än förväntat, så nu kan man väl dra slutsatsen att dem som var så positiva till tågersättningsavtalet skäms så mycket för att dem skrivit på att dem inte vågar skylta med sina namn och företag .

I övrigt så händer det ganska mycket just nu på alla fronter och Ni som känner mej vet att jag älskar just sådana situationer . Full fart på busseriet och full fart med alla mina idéer som inte tycks ta slut . Dock har dessa nu börjat skena iväg och pengarna som från början var några miljoner kronor har nu blivit väsentligt många fler miljoner men gud vad tänd jag är på att hitta finansiering . Frågan är vart man skall vända sig bara för jag har ingen aning . Man kan ju liksom inte bara promenera in på banken och fråga utan det är väl speciella institut som tillhandahåller just dessa tjänster? Jag är galen och jag vet om det , det är det som gör det hela ännu roligare . Drömmar måste man få ha men jag är fast besluten att förverkliga någon av dessa någon gång i framtiden . Till min "nackdel" och familjens "fördel" är att hemma hos oss är det hon med stort H som bestämmer dvs min sambo och tur är väl det i många lägen för annars hade jag väl varit bankrutt för längesen .... Detta får mej osökt in på att ordna en ny webfråga , är jag galen? Svaren kan man tolka på olika sätt , rösta gärna !!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Man måste vara lite galen för att lyckas!

bomm sa...

hej
har i helgen varit ute å kört tågersätning
även den här gången funkade bra
hallsberg
pga av singnal fel i laxå
det var 7 bussar som var
passbussar i halsberg men endast två fick åka ut på körning
det var kanske lite dålig info från björks
och när det blev dax för körning så kom tågvärden till bussarna före samtalet från björks så det blev lite strul om vem som skulle åka 5 min senare fick vi kontakt med björks men det ornade sej ändå

dom bussar som var där 2 holmgernsbuss 1 lindbergsbuss 2 aj partner 1 hallsbergsbuss 1 wedermansbuss från kl 10,00-22,00