lördag 23 oktober 2010

Aktier - en drog ?

Då mina tidigare projekteringar angående planer för framtiden nu har utvärderats, så har jag funnit att det mest intressanta tyvärr inte är lösbart med min plånboksstorlek för här snackar vi närmare 60 miljoner kronor . Projekt nummer två och tre var helt klart lösbara men villkoren och objektsbeskrivningarna var fullständig katastrof och hur sugen man än är och hur bra det än hade kunnat bli, så måste jag tänka på mig själv, min familj och mitt fortsatta företagande . Att investera i projekt med hög osäkerhetsfaktor gör mej tveksam . Därför har jag nu hittat ett nytt intresse - Aktier . Jäklar det är som en drog , fastnade direkt och det är något som passar en siffernörd som mej . Är det någon därute som har tips på bra förvaltare med lätta online system? Självklart låga avgifter och god service precis som i Bussbranschen, ha ha ! Jag betraktar mej själv som en amatör och i början kan jag behöva en del hjälp . För att förtydliga så handlar det alltså inte om fondsparande utan ren aktiehandel där man kan både förlora pengar men också göra riktiga klipp . Någon som har färsk erfarenhet och vill bistå med lite råd i frågan? Har kollat på svenska storbankerna, Avanzam Aktiespararna ... andra tips?

På tal om siffror så läste jag en artikel i resor & trafik, samma artikel fanns med i båda tidningarna där en man slår sig för bröstet och säger att han är så mycket bättre än alla andra i Bussbranschen , han har sveriges modernaste bussflotta, sveriges mest försiktiga chaufförer, sveriges bästa bussbolag helt enkelt och såklart vunnit pris men för en siffernörd som mej så var jag ju bara tvungen att titta på boksluten för detta perfekta bussbolag . Jag som företagare och siffernörd blev ju inte direkt imponerad av de röda siffrorna, så vet i sjutton om man då kan säga att man är bäst eller har jag fel?

Inga kommentarer: