måndag 6 september 2010

Uddevalla HC till TINGET !!!

Jag hatar egentligen att göra så här mot föreningar men ibland finns det inga andra utvägar , Uddevalla Hockey skall till tinget den 1 oktober för obetald faktura . Det lustiga är att man erkänner att man rest med oss till flertalet matcher men anledningen till att man ej vill och tänker betala är att man säger sig ha ett avtal med en annan mindre seriös åkare , dessutom har den som agerat för UHC räkning i mitt fall tydligen ej mandat att beställa buss . Det lustiga nu är att om jag har avtal med Statoil men handlar på Shell, skall jag då slippa betala den räkningen för att vi ej har ett avtal? Det som UHC styrelse nu inte vet om är att jag har ett triumfkort på hand och detta tänker jag presentera under förhandlingen och jag kommer kräva mer än att betala fakturan, man skall även stå för rättegångskostnader och nedlagd tid för mig i ärendet och när jag jobbar administrativt så går jag efter konsult taxa och Ni vet ju hur dyra konsulter är?!

UHC kommer begäras i konkurs om dem inte gör rätt för sig och jag är inte det minsta ledsen för detta med tanke på hur styrelsen har skött sig mot mig som företagare. Det tråkiga är att så många unga idrottare kommer att drabbas men förhoppningsvis så kanske dessa söker sig till en annan förening som är måna om både leverantörer och utövare . Nu skall man inte glömma att många av ledarna och styrelsemedlemmarna är engagerade i andra företag, man kanske t.o.m har egna och därför är det helt ofattbart hur dem kan bete sig som dem gör . Hoppas att dem blir personligt ansvariga för det dem åstadkommit .

Inga kommentarer: