lördag 11 september 2010

118 218 - nytt bedrägeriföretag

Fick ett telefon samtal under gårdagen från ett bplag som kallade sig 118 218 och detta företag är registrerat under namnet SGP Online Publishing AB . Ett nytt bedrägeriförsök där man inledde samtalet med att fråga efter marknadsföringsansvarig och därefter ville man kontrollera basuppgifterna . Jag fick taggarna utåt direkt och ställde motfråga - menar du gratisuppgifterna? Svaret kom blixtsnabbt - Det finns inget som är gratis sa hon . Vid det tillfället så berättade jag då för tjejen att jag inte är intresserad och sedan bad jag henne fara åt skogen med sina bedrägeriförsök . Hon sa också som argument att vi tidigare annonserat i deras tjänst och att det är många som har ringt ovan nämnda nummer och sökt på oss som företag vilket är total skitsnack . Jag har aldrig och kommer aldrig gå på dessa nitar och tyvärr blir alla andra seriösa företagare i samma bransch drabbade då jag totalt vägrar dessa ockrare oxå såklart . Googla deras företag så ser Ni att jag inte är den enda ....

Fick ett telefonsamtal från en kollega som uppmanade branschen till bojkott av alla telefon kataloger , jag och min kollega gör det redan och nu undrar vi om det är fler som vill haka på? Tänk vilka otroliga summor pengar Ni skulle spara. Att annonsera i telefon katalog idag kostar i runda slängar mellan 20-100.000 kr om man skall ha en bra annons som syns beroende på katalog och fråga Er själva om detta är pengar Ni tjänar in? Om vi bojkottar katalogerna så kanske vi kan få ner priserna till en normal nivå . Läste att Eniros förra VD som fick sparken har en fallskärm som vi dödliga inte ens tjänar ihop till under en hel livstid . Varför skall vi gynna detta företag?

Någon mer som blivit lurad eller försök till att bli lurad av bedrägeriföretaget SGP Online Publishing AB med deras tjänst 118 218?

5 kommentarer:

lillamy sa...

POLISANMÄL denna typ av företag om de skickar en faktura. Jag gjorde det idag. Och betala INTE. Enligt polisen har de inkassoföretag knutna till sig och betala inte heller till dem.Bestrid fakturan och dee ger sig. Man har ju lust att söka upp idioterna och slå ihjäl dom

Monkan sa...

Instämmer! I mitt fall gjordes en ljudfil av en liten del av samtalet där det låter som att jag beställer. Frågan är om man kan bevisa att en ljudfil manipulerats? Får man spela in utan att informera?
Jävla bedragare. Över min döda kropp att jag betalar!

Annika sa...

En till som gick i fällan! De ringde före jul när allt är extra stressigt och jag uppfattade att det gällde 118118. Jag erkänner att jag pratade in på deras ljudfil, men det var inte detta jag trodde att jag beställde. Jag har bestridit via mail, men de hävdar att det är bindande. Det är synd att behöva ta polisens resurser till sådant här.

Unknown sa...

Japp.. Ser att det är fler som blivit lurade av dessa förbannade idioter. Jag blev också inspelad på ljudfil som dom mailade över och sa att det var bindande. Jag betalade för att jag inte hade tid att bestrida. Men idag höll jag på att gå i taket då ytterligare två fakturor skickats till mina två kontor. Jag skickade ett skarpt mail till dom och tänker självklart INTE betala. Dom har fått nog med pengar från mig o mitt företag. Ångrar att jag betalade första vändan.

Johan sa...

Fick idag ett samtal från dessa där de bad mig bekräfta att mitt bolags uppgifter var korrekta. Jag blev misstänksam i och med att de nummer de sökt mig på är ett nummer som jag flyttat över till ny arbetsgivare. De bad om nya uppgifter och att det var tjänsten 4 9..... Förstod efter ett tag att hon avsåg att detta alltså skulle kosta mig 4 900 kr/år. Jag bad henna ta bort mitt bolag från deras upplysning.

Dock blev hon arg i och med detta och skulle förklara för mig att då har inte mina kunder möjlighet att nå mig längre ?!?!?! JAg sade att de som skall kunna nå mig har fått mitt nummer på annat sått. Döm om min förvåning när hon fortsätter och talar om för mig hur krångligt det är att hålla ordning på visitkort och annan information och att deras tjänst är otvivelaktigt bästa sättet att få information om just mitt bolag.

Skamligt och de borde få näringsförbud. Var inne på deras sida och det var ju ett stort skämt. Helt otroligt...