torsdag 30 september 2010

Kort resumé

Nyss hemkomna från Hannover mässan där vi begrundat en hel del bussar av olika slag , noterade att kineserna hittat en ny lösning för toalettbestyren genom att ta bort toasitsen , så nu sker allt inom lykta dörrar stående . Vi har ätit under längre tidsperioder om man jämför med sömnen och sedan har väl maten varit av skiftande kvalité kan man säga . Om jag fått några nya idéer så visst har jag det men som vanligt kan jag inte yppa något eftersom att många av mina kollegor då tar avstånd eller stjäl mina idéer så framtiden får utvisa om det blir något av dem eller inte .

Som jag tidigare har berättat så är det ju ett projekt i flermiljonersklassen som jag måste utvärdera först och blir det inget med det så får jag gå vidare på nästa . Det är så det fungerar .

Imorgon är det 1 oktober och det nya avtalet för tågersättningen skall dras igång , att döma av enkät och samtal med massa andra bussåkare så kan det bli problem att få fram bussar då vi vägrar att skriva under . Arbetsvillkoren är usla och frågorna kring ekonomi ännu sämre för oss potentiella underentreprenörer . Är det trafiksäkert att kommunicera via SMS när man kör buss? Detta är ett "krav" i avtalstexten men för mig är det ett horribelt påfund som sätter passagerarna i en osäkerhetsfaktor .

IDag är det annars Torsdag och jag ska försöka att bara göra det mest nödvändiga .....

Inga kommentarer: