tisdag 2 februari 2010

Daniel funderar lite ...

Enligt ett rykte så skall nu trafikpolisen i åtminstone Kalmar län få provision på alla böter de utfärdar , detta är i och för sig något som jag misstänkt länge och jag tror att det pågått under flera år . Är det nu sant så undrar ju jag om det är lagligt? Detta kommer ju innebära att polisen kommer provocera mer i trafiken för att få fram ett beteende som göra att man kan bötfälla och detta är ju absolut inte trafiksäkert . Jag fattar inte hur man tänker? Skall inte polisen ägna sig åt att jaga bovar och hålla ordning i samhället?

En annan sak jag funderar över är hur vissa bussbolag tänker i kristider, har man sådan panik att man är beredd att göra vad som helst för att få ett kassaflöde? En tur som rimligtvis borde ligga kring 3.500-4.000 kr ex moms rear man nu ut för runt 2.000 kr och på detta lämnar man även lägsta prisgaranti vilket innebär att går någon lägre ändå så sänker man det nya budet med 5% , allvarligt talat så anser jag att bussbranschen är på väg utför rejält!

1 kommentar:

Bjarne Wilmarsgård sa...

”allvarligt talat så anser jag att bussbranschen är på väg utför rejält!”

Hm - då är vi i alla fall minst två som har (ungefär) samma uppfattning. Jag har just själv - på min blogg - ställt frågan - ”Bussbranschen - var finns blicken mot framtiden?”

Undrar om jag får några (något) svar…