tisdag 16 februari 2010

TELIA & Vårdgarantin - Bra eller dåligt?

Två saker som berört mig under dagen är för det första Telia som har så totalt oserviveminded personal i vissa butiker att man undrar hur dem fått sina jobb eller är det så enkelt att det ligger en strategi bakom just denna typ av anställningar? Min teori efter besöker på köpcentret Överby är att Telia vill bli av med sina kunder och på så sätt hitta ett argument gentemot sina aktieägare att kunna avveckla företaget helt på sikt . Kvinnan i disken var så sträv i tonen att nackhåren reste sig på mig, med en attityd som denna så förstår jag att man tappar kunder på Telia.

För det andra så har vi återigen utnyttjat vårdgarantin och för Er som inte vet vad den innebär så är det följande - har man ett bokat besök vid ett visst klockslag så skall man inom 30 minuter få träffa den ansvariga läkaren . Skulle inte detta ske pga att det kanske har blivit förseningar av olika slag så har man sin fulla rätt att få tillbaka sina pengar som man betalat för besöket . Kortfattat - dröjer det mer än 30 minuter innan du träffar läkaren som behandlar dig så går du bara till kassan och lämnar kvittot, pengarna betalas ut kontant . Det går absolut inte att komma i efterhand med dessa krav ....
Personligen så har jag nu utnyttjat denna garanti 3 gr det senaste halvåret och det handlar om 900 kr, vet Ni vad man kan få för 900 kr?

Inga kommentarer: