lördag 20 februari 2010

Klass 2 varning på Västkusten

Då slog vintern till på allvar ... klass 2 varning är utfärdad och tågen står still! Tack vare tågen så lever bussbranschen, återigen är vi på väg mot Oslo med en buss och två nya går ut imorgon bitti .
Tänkte faktiskt ta en liten timeout från bloggen nu när det ändå är OS , jag är som elitserien kan man säga, det blir ett litet uppehåll . Ärligt talat så är det väl igentligen inte OS som är orsaken utan snarare arbetsbelastningen, det känns som om jag är på väg in i en betongvägg och då är det dags att dra i handbromsen .
Jag förstår ärligt talat inte hur vi kan ha arbetslöshet i landet eller så är det kanske så att det är jag som orsakar en del av den eftersom att jag sköter flera tjänster, man får tolka det som man vill .

Jag har införskaffat en iPhone och det va ju inte bara fördelar utan innebar även en del nackdelar såsom exempelvis att jag fick damma av mina glasögon igen, ökade min arbetsbelastning ytterligare eftersom att jobbet hela tiden plingar i fickan . Nä tacka vet jag den mobil lösa tiden för 20 år sedan , önskar vi kunde komma dit igen.

Funderar på att sätta mig på ett flyg till värmen .....

Inga kommentarer: