lördag 13 februari 2010

Första dagen på nya jobbet

Det känns faktiskt som om jag börjat nytt jobb, lite vilsen och orolig i kroppen! Det va längesen jag hade så många gamla bussar på gården och det som gör mig mest orolig är att jag inte får nya förrän i mars/april . De närmsta 6 månaderna kommer bli en stor livserfarenhet då vi har mycket omställningar med personal, rutiner, fordon, lokaler och allt annat man inte riktigt räknat med . En enkel sak som kopieringspapper hade fallit bort ur min planering, likaså pärmar men för att inte behöva stressa ihjäl mig så har jag nu gjort en lista på allt som måste införskaffas. En annan viktig sak är att jag måste hitta en bra affärspartner som kan tillhandahålla busstvättar till ett bra pris och då helst i Göteborgs området. Alla som tror att man tjänar pengar automatiskt bara för att man växer i omsättning har helt fel, det krävs oerhört mycket jobb och ekonomiskt tänkande för att lyckas. Sedan får man även ha en långsiktig planering, man får vara medveten om att en satsning alltid kostar pengar den första tiden men förhoppningsvis kommer den ur ett längre perspektiv generera pengar .

På tal om pengar så skall jag upp i Tingsrätten med 2 f.d kunder som inte har råd att betala tjänsterna vi utfört, en tredje kund är på väg att likvideras och där kommer jag få stora problem då skulden till mig uppgår till 175.000 kr . 2009/2010 kommer att bli ett tufft år .

Inga kommentarer: