måndag 9 november 2009

Resekonsulterna har för många kunder !!!

För 1 vecka sedan fick jag en förfrågan angående resa till Hannover mässan och eftersom att det endast var 5 dagar kvar till avresa så hade jag inte tid att jaga hotell själv utan vände mej till bussbolagens "leverantör" av hotelltjänster i europa, ett företag vid namn Resekonsulterna . Första gången jag ringde sa man blankt nej till att ta min förfrågan men efter vissa påtryckningar från min sida då jag sa att gruppen var garanterad så kunde dom tänka sig att titta på det, dom skulle ringa upp mej och meddela om dom hittade hotell . När ett dygn gått och jag inte hade fått något samtal så ringde jag själv upp och fick då till svar att tyvärr , det finns inte 8 dubbelrum i hela Hannover området . Min fråga blev då varför man inte kunde ringt mej och sagt det? Den frågan ignorerades , då gav jag förslag om Hamburg istället och att gruppen kunde åka mäsståget till Hannover, detta hade man aldrig hört talas om på Resekonsulterna dvs att man kan åka tåg mellan dessa destinationer, hm mycket märkligt att RK inte har en aning om att det finns järnväg i Tyskland !!! Men svaret kom blixtsnabbt , det finns endast ett par hotell man jobbar med och dom skulle återkomma när dom kikat på tillgängligheten , nu har det gått drygt en vecka och avresan för min grupp skulle varit i lördags , man har fortfarande innte ringt upp mej och meddelat att det inte finns rum i Hamburg !!! Detta nonchalanta affärsbetéende får mej att må illa faktiskt, jag försökte påtala under samtalens gång att lyckas RK få in den lilla gruppen så tjänar dom liksom vi pengar och vårat samarbete skulle kunna fortsätta som förut ... Tydligen så tjänar redan RK så jäkla bra att man inte behöver nya förfrågningar och man behöver inte heller ta hand om gamla kunder, tänk om jag kunde haft ett företag som genererade så mycket vinst att jag bara kan leva på ränteintäkterna? Hedanefter kommer jag att kolla med fler leverantörer även vid kort varsel för att hitta den bästa lösningen och bästa ekonomin för i sanningens namn så är det inte billigt med RK !!! Någon därute som har en kommentar kring detta eller som fått ett liknande bemötande?

1 kommentar:

Anonym sa...

håller med, borde man inte vilja ta hand om sina kunder? Dessutom dåligt rykte sprids snabbt. Ha de gött!