måndag 30 november 2009

Hm ...

Nu är det säkert många där ute som tror att jag inte kommit upp ur sängen ännu och att datorn tappat strömmen men ack så fel Ni har ... Jag är vaken , på benen men har haft det lite turbulent under några dagar så det har helt enkelt inte funnits utrymme för några blogginlägg . Varför kommer jag återkomma om men just nu är det inte riktigt läge då det kan uppstå följdproblem om jag berättar .

I övrigt så är den något överbelastade helgen över och vi går nu in i en lite lugnare vecka där det ges utrymme till besiktning av två bussar , lite garantijobb och allmänna reparationer . Har även planerat in att bli klar med november bokföringen under veckan så att jag får ett så korrekt 5 månaders bokslut som möjligt men detta förutsätter att vissa av mina leverantörer ska inkomma med material och som vi alla vet är vi i bussbranschen lite sega mellan varven så det kan dra ut på tiden . Jag måste erkänna att jag inte är världens snabbaste på att få iväg fakturor men skall försöka skärpa mej .

Under veckan skall jag även ta tag i mina kunder som inte betalar, vissa svarar inte ens i telefonen och där ibland har vi en PRO och en idrottsförening som har varit skyldiga pengar i 12 månader nu, dags att ta i med hårdhanskarna märker jag !

Bilköpet jag tidigare funderade på har jag lagt på is eftersom att vintern inte är bästa tiden på året att byta bil på, bilhandlaren var även lite svår när det gällde mellanskillnaden .

Hoppas Ni nu får en bra kväll ....

Inga kommentarer: