onsdag 18 november 2009

Operation på g



Då var tiden äntligen kommen för det kirurgiska ingreppet i mitt vänstra ben , 4 mindre hål skall göras och en muskel skall monteras ur låret , denna muskel skall sedan användas som ett nytt främre korsband i knät och monteringssatsen består av skruv . Kommer alltså i framtiden att ha skruvar i båda mina ben och förhoppningsvis är det väl rostfritt man stoppar in (titan) , vore ju tråkigt om det började ärja och vittra sönder .... I mitten av december lämnar jag mej åt dr Jüri Kartus öde på NÄLS ortopedimottagning , julen är härmed räddad ! Inga julbordskörningar för min del och gud vad jag sörjer för det är mina älsklingsuppdrag , berusade och skrikiga medelålders män och kvinnor är så himla kul att köra och sedan har vi ju städningen efter dom som jag nu tyvärr missar !!!

2 kommentarer:

Lilla fröken Brännehed sa...

opererade mitt korsband för 7 veckor sedan. inte så kul men nu är det över och rehaben är ju full gång..

kom ihåg:
"Pain heals..chicks digs scares" ;)

haha vet inte hur ja hittade hit by the way, klurigt :)

Linda sa...

Halkade in på din blogg på något sätt*fortfarande undrande*
Tjuvlånade dina biler om besparingar i vården, lysande*L*
Såg att du ska opereras på NÄL i dec, ska hålla utkik efter en välspikad bloggare på min arbetsplats*L*