onsdag 11 november 2009

Har det vänt?

På frågan om det har vänt rent konjunkturmässigt så är väl svaret - Nej, men det är väl på väg åt rätt håll i allafall kan man konstatera, i allafall inom bussbranschen och det är glädjande . Min pessimism börjar nu andas optimism och jag ser en ljusning i mörkret . Gjorde igår klart med ett nytt 3 års avtal som jag tror kommer mynna ut i något riktigt bra , jag tror på framtiden igen !

När det gäller mitt bokslut som nu är klart så blev det enligt prognoserna dvs tidernas bästa bokslut och då har jag inga bussförsäljningsvinster att ta hänsyn till och dessa brukar annars kunna styra upp siffrorna i vissa bolag utan vinsten beror enbart på hårt arbete och lojala medarbetare, en vinst som vi nu tar med oss kommande år då det inte riktigt ser lika ljust ut . Kan vara bra att ha en buffert att ta av, kan också vara bra att ha om investeringar behöver göras i framtiden .

När det gäller mina däck och fälgar som någon sölat bort så är dom alltså borta för gott och jag blev nu tvingad att köpa nya, inga roliga utgifter för min privatekonomi men vad ska jag göra, bil måste jag ju ha tyvärr!

I söndags hade jag storstädning av huset och vad rent det blev , riktigt impad av mej själv , än kan gubben !!!

Idag ska jag lämna RS på verkstad för service och byte av belägg och skivor fram, mindre kul men återigen ett måste !

När det gällde julmarknaden jag efterfrågade så blir det nog Baldersnäs för gruppen kunde endast åka i december, jag tackar för alla mail och kommentarer kring detta ämne !

1 kommentar:

Peson sa...

Hallå!!
Gott att det rullar på.Ha Ha!
Borde inte den slarviges privatekonomi drabbas istället för din??
Rock on