onsdag 28 oktober 2009

Telefonen är död

Funderar på om det är fel på linjen in till min telefon för det ringer knappt längre eller är det bara så enkelt att avsaknaden av annonser i telefon kataloger gör sig påminnt . En enklare förklaring kan också vara ordet lågkonjunktur??? Nu ska jag i och för sig inte klaga för det ser nu ändå helt ok ut inför julbordssäsongen, i och med arbetet att bygga långsiktiga kundrelationer så har jag ändå en liten fördel då man har en ganska jämn bokningstakt över hela året . Jag fick ett mail från en kund häromdagen där man förklarade vikten av ett gott samarbete och inte är intresserade av att mina konkurrenter hör av sig med prisdumpningsförslag, läs följande citat

"Hej Daniel!
Visst har XXX hört av sig, liksom ett antal andra bussbolag.
De är riktigt på hugget måste jag säga.
Jag har dock knappt läst vad de har att erbjuda eftersom det i dagsläget är ointressant för mig.
Som jag sa redan första gången vi träffades vill vi bygga långsiktiga relationer och inte bara hugga på kortsiktiga vinster.
I längden tror jag att XXX vinner på det."

Detta måste ju vara ett kvitto på att vi gör ett bra jobb och det är verkligen något som jag skall bygga vidare på när det gäller mitt företag . Jag har ju ett långsiktigt mål som inte är hemligt och det är att ha 100% nöjda kunder som väljer Ljungskilebuss för att det är kvalité . Ett annat mål är också att en dag få köpa mej ett eget hotell i en härlig miljö där jag kan vidareutveckla mina egna ambitioner, jag har en bild framför mej hur jag vill att det ska se ut . Är det någon som hör något ryktesvägen så är ni välkomna att höra av er, gärna hotell i Dalarna eller norr om, varför inte ett fint ställe i Skåne eller på Österlen?

Nä nu tänkte jag fortsätta arbeta lite, har man utgifter vill man ju även ha inkomster och eftersom att registrering och betalning av leverantörsfakturor är klart så måste jag nu övergå till lite kundfakturering .

1 kommentar:

Peson sa...

Hallå!!
Ska jag provringa??
Hotelldirektör Olsson!!!
Det låter nåt det.
Jag kan ta jobbet som Manuel hade i Fawlty Towers.
Jag och du hade nog blivit ett svårslaget team. Ha Ha!!
Rock On!!