torsdag 22 oktober 2009

Människoöden & möten

Ärligt talat så förstår jag inte varför Ni läser skiten jag skriver , jag är totalt deprimerad och orkeslös och behöver bara lätta mina tankar för min egen del ... Det är ganska lustigt hur man under vissa perioder i livet möter människor ur olika samhällsklasser och människor med olika bakgrund . Under min tuffaste tid i livet som är just nu har jag mött människor som också har det tufft fast på sitt egna sätt, Stackaren från Norrland som har två barn och en fd som flyttat med barnen utan att berätta vart, hur ledsamt är det då att ha två barn man älskar men inte kan träffa dom? Det finns människor som är skilda men träffar sina barn halva tiden och ändå gnäller , tänk då på Mr X som inte får träffa dom alls . Mitt sista möte hade jag med en kille 4 år yngre än mej , fast i drogträsket sedan många år, en klassisk pundare som han själv uttrycker det, en kille jag aldrig i mitt liv tidigare träffat men jag bjöd honom på mat och vi hade ett samtal över 3-4 timmar . Jag fick hans syn på livet, hans visioner och han fick mina vilka inte är många just nu . På något sätt så kändes hans liv mer värt än mitt och jag ville verkligen hjälpa honom att hitta tillbaka , vi är två människor med olika öden som ändå på något lustigt sätt hittade varandra genom att han sände ett sms till fel nummer .
Tänk på det nu alla därute med fina familjeliv och lyckliga dagar vilket jag unnar Er allesammans att det finns trasiga människor som behöver läkas . Vissa kan man sy ihop men vissa människors sår går kanske aldrig att läka och dom kan göra att man förblöder tillslut .

Andra möten jag haft den senaste tiden har varit med människor på den andra sidan, människor jag träffat och inte träffat men vi har på något konstigt sätt ändå funnit varandra . Det mest uppskattade mötet var med min morfar som dog 1980 men honom träffade jag för två veckor sedan , vet att Ni tycker jag är knäpp nu men jag är så säker på att det är han .

Nu ska jag dricka laktosfri mjölk som står i min kyl och väntar innan datumet går ut, kanske äta lite japanskt eller mexikanskt från Los Bandidos ... någon som tycker om detta?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallonboat!
Det är ju klart vi läser vad du har att dela med dig av.
Att du har det jobbigt är jobbigt för mej med. Men man brukar komma ut starkare än man var. Kämpa på!!!!!
Peson

Anonym sa...

Den "perfecta familjen" finns inte, och alla har en tuff tid någon gång i sitt liv. Kämpa på nu bara..

Nej jag tycker inte att du är knäpp, ganska coolt att du träffat folk från andra sidan.. Du är inte ensam om det heller, och jag tror att alla kommer förr eller senare uppleva någon gång i sina liv om att det kommer besökare från andra sidan. Kram från Medium..

Anonym sa...

Man får en liten tår i ögat av detta inlägg. Det berör ens hjärta och den som berör är du,Bloggaren. Fint gjort att bjuda på lunch...Det positiva i din situation är att du nu verkligen skriver från hjärtat. Tror jag du gjorde förut med, men ett sårat hjärta gör att man skriver lite annorlunda...Hoppas det läker snart. Inget fel med att ha kontakt med "den andra sidan". Det har jag haft många gånger och det är en speciell känsla. Utveckla den! Önskar dig lycka till med allt och var dig själv.