söndag 4 oktober 2009

I am alive ....

Jag lever för dom som undrar ... men det är knappt kan jag lova, det har varit och det är fortfarande en tuff tid som jag går till mötes ! Tack för alla snälla kommentarer på min sida och jättestort tack för dom elaka också , jag förstår inte hur elak man kan vara och det som är mest tragiskt är att man inte vågar stå för det med sitt namn !

Det är mycket som hänt den senaste tiden och egentligen bubblar det i kroppen och jag vill bara berätta om allt så att världen får veta vad som har hänt men eftersom att jag är instabil för tillfället så vet jag inte om jag klarar mer av dom elaka kommentarerna . Kan meddela alla som läser att dessa i mina ögon elaka människor har fått mej att inställa den planerade studieresan till Belgien om två veckor och den enkla anledningen är att jag inte vill riskera att vistas på samma ställe som dessa människor, dessa människor är en bidragande orsak till att jag håller på att knäckas psykiskt .

Lite kort om vad som hänt sedan sist ....

Orusttrafiken startade den planerade skolskjutstrafiken i Stenungsund , dvs man kör något som Länsrätten har sagt nej till och dessutom så körde man i allafall den första veckan med bussar utan tillstånd och detta är beklagligt . Tänker dock inte lägga någon mer vikt om detta men hoppas att man i år har lärt sig av misstaget att nominera sig till stora trafiksäkerhetspriset .

Lågkonjunkturen har slagit till i byn och orderingången är mindre än någonsin, nu gäller det att kämpa och överleva tills det vänder för vänder kommer det att göra förr eller senare !

Har fortfarande en Setra 315 GT-98 till salu , pris 360.000:- ex moms och det finns även en Mercedes Sprinter till salu som man kan få för 775.000:- ex moms så som den står nu , båda bussarna är nybesiktigade !

AIK fick tyvärr bara 0-0 på Borås arena ikväll men jag tror ändå att man fixar guldet 2009 , alla har rätt till en liten dipp ibland .

Tycker tidningen Bussbranschen har fått sig ett lyft och även om den inte är fulländad ännu så är den på god väg . Däremot måste man snart se över resor & trafik innan den tappar alla sina läsare .

Är trött på kontrollanter som gör sina kontroller på bussar i linjetrafik , man tjatar om att det skall finnas en rem för barnvagnar synlig . Tydligen förstår dom inte risken med att ha en snara hängande i bussen , den uppmanar barn till att leka med elden och det kan sluta i katastrof, så därför har vi våran gömd och den plockas bara fram när den behövs . Varje gång får vi anmärkning på att den inte hänger synlig och varje gång förklarar vi varför men ingenting fastnar i deras huvuden !

Jag funderar på att sluta snusa men OBS bara funderar på att sluta alltså , inga beslut är tagna ännu ....

När det gäller dom få jobben som finns idag så är det ren och skär huggsexa där det liknar en auktion om vem som kör billigast , kunden berättar priser till höger och vänster och vi andra får ta jobben om vi vill , nu har det gått så långt att vi inte längre är medvetna om våra handlingar och dess konsekvenser !

När det gäller mitt knä så kunde i tisdags doktor Kartus konstatera det jag konstaterat för 1,5 månader sedan , att korsbandet är helt avslitet och att operation krävs, den är i dagsläget planerad till december/januari och därefter väntar en tuff rehab innan jag är i topform igen !

Nä nu ska jag krypa ner i sängen och försöka sova lite om det är möjligt ... jag kanske återkommer längre fram igen men nu vet Ni att jag lever i allafall !

6 kommentarer:

Anonym sa...

En något dämpad Daniel "läser" jag "mellan raderna" men kul att du skriver här. Lycka till med alla dina projekt och solen skiner idag!

Peson sa...

Kungen är tillbaks!!!
Go Daniel!!

storling sa...

Kul att höra av Dig,vänter att Du kommer igen.

Bjarne Wilmarsgård sa...

Aaaaah - såg det först nu. Visst kan även måndagar vara kul dagar...
Välkommen tillbaka!

viva-la-nina sa...

Nämen, 5 veckor och 6 dagar tog det, för denna blogg att få liv igen. Kul att du är tillbaka.

Anonym sa...

Sa jag inte åt dej att sluta skriva ?
mvh
Ugly Zugly