tisdag 24 augusti 2010

Statistik Nörden är igång igen

Ett tidigare inlägg beskrev statistik i procent över skadegörelse och för att kunna betala all denna skadegörelse så behöver man ju ha in jobb och nu kommer då följande statistik som baseras på perioden 1-24/8, alltså hittills denna månad .

Antal sända offerter är 25 och vi har lyckats kvittera 6 utav dessa hittills, dock har ca: hälften av offerterna utgångsdatum runt den 10 september .

Total försäljning under perioden är 820.198 kr inklusive moms

Kort analys av detta är att försäljningen är något lägre än jag hade hoppats på men det kan finnas en förklaring som stavas semester . Många har ju nämligen haft denna en bra bit in i månaden och därför har det inte riktigt kommit igång ännu . Det är ju fortfarande 1 vecka kvar på månaden och jag hoppas att vi når över miljonen .

Om vi ser på Juli månads försäljning vilket brukar vara katastrof av förklarliga skäl så kan jag ändå registrera 33% kvitterade offerter samt en försäljning som ligger runt augusti nivån . Analysen av detta är att jag själv inte haft semester medan nästan alla andra av mina anställda har haft det. Hade även jag tagit ledigt så skulle vi inte fått hälften av jobben . Det är en stor nackdel med att vara gift med sitt jobb, jag hoppas faktiskt att bussarna snart tar ut skilsmässa och någon annan kanske friar istället . Det vore ju trevligare att vara gift med någon jag kan prata med ?!

Inga kommentarer: