söndag 15 augusti 2010

Livet går vidare ....

Trots en tuff period i livet så måste det få gå vidare men bara för att det går vidare så glömmer man inte och man tappar heller inte minnet . Vi har alla olika sätt att bearbeta olika saker och inget sätt är väl fel antar jag .

Min mamma fick en dag innan hon gick vidare reda på en liten hemlighet och nu skall jag även berätta den för Er där ute, vi har köpt en liten båt och hittat ett nytt sätt att koppla av på . Tidigare i livet har ingen av oss ens varit i närheten av båtlivet men nu är vi fast totalt . Redan när man stiger på akterdäcket så infinner sig en ro i själen och när man sedan lägger ut så infinner sig nästa stadie, nästan som en berusning så ilar känslorna i kroppen . Det är frihetskänslan som tar över, att få se vårt vacka landskap ur ett helt nytt perspektiv har gjort att vi numera längtar ut varje dag . Även om jag har både dator och telefon så känns det inte som arbete när jag ligger ankrad vid en klippa och hör måsarna skria på utsidan .

Vad är det då som vi införskaffat oss? - En Nimbus 4000 av årsmodell 1988, en riktig pärla med nya motorer insatta år 2007 .

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen i klubben. Fast det är ännu roligare att segla.