måndag 23 augusti 2010

Måndag hela veckan ....

Åter en måndagsmorgon på agendan och jag har till skillnad från många andra inte lika mycket att göra när jag "kommer" till jobbet eftersom att mycket redan är avklarat under helgen på ledig tid . Det som just nu är PRIO 1 är att omparkera båten eftersom att det nalkas storm det närmsta dygnet . Ett ruggigt oväder är på ingång och man vill ju gärna inte att båten sliter sig .

Den krossade rutan på bussen igår natt kommer under morgondagen att bytas till en ny men vi upptäckte även att stenarna som kastats in i bussen har förstört lite interiör, det va inga småsten om jag säger så, man har även kastat sten på övriga delar av bussen, så det är plåt/lackskador . Jag blir så jäkla förbannad på dessa "skitungar" som inte har vett att skilja på rätt och fel . Jag vet att det har mycket med uppfostran att göra och ibland undrar jag hur vissa föräldrar tänker? Jag längtar tills den dagen kommer då jag på bar gärning åter igen kan komma på dessa snorungar för då lär dem aldrig mer, garanterat göra om det igen !

Vi polisanmälde under gårdagen och bad myndigheten att komma ut för att säkra fingeravtryck på både fordon och stenar men man meddelade då att detta inte är intressant vilket för mig förefaller märkligt . Man kanske på så sätt hade kunnat lösa flera andra brott? Under samma natt igår så tände man även eld på tre skolor i Göteborgs området men detta skiter man väl i . Dags för försäkringsbolagen att sätta ner foten så Polisen får lite press på sig?

Inga kommentarer: