onsdag 18 augusti 2010

Hur går det för oss ?

Livet går vidare för vissa av oss och trots att man inte vill så finns det saker man måste göra eller nja, måste och måste - min mamma sa alltid att det INTE finns några måsten, det enda vi måste någon gång är att dö tyvärr !

Om vi nu skall återgå till det liv där vi just nu befinner oss så kan jag idag släppa en sten från mina axlar och den har varit ganska tung. Mitt hus är nu sålt i Ljungskile till det blygsamma priset av 1.990.000 kr men tro för guds skull inte att jag får några pengar över på kontot, nej då !!! För nu skall mäklaren betalas och Ni som sålt eller köpt hus/lägenheter vet ju vad en sådan kostar, försäkringen för husbesiktningen skall betalas, Reinfeldt skall ha sin beskärda del och gud vet allt! Jag skall nog vara glad om jag gör en +/- affär här som resulterar i 0 kr .

Letar båtplats till min lilla pråm på 11,20 meter , det är ju inte helt lätt i storstaden Ljungskile, kanske borde jag tänkt på detta innan jag införskaffade den men Ni som känner mig vet ju hur impulsiv jag kan vara och allting löser sig ju alltid till slut så nu är det tålamod och lite vasselin som gäller .

Jag har även åkt på en riktig brakförkylning och Ni som har MÄN hemma vet ju hur det är, vi är nämligen i princip döende och humöret sviktar något ofantligt . Idag lyckades två personer reta upp mig såpass mycket att jag ännu inte återhämtat mig . Den ena var en smärre idiot på ett parkeringsbolag som skickat en icke inbetald parkeringsbot på Inkasso utan att ha skickat någon påminnelse . Dessutom så har den aktuella parkeringsvakten skrivit MMF 358 på lappen och inte MMF 350 men den stämmer förövrigt . Dock anser jag att rätt skall vara rätt , samma vakt hotade mig även till livet den aktuella dagen och det brukar ju vara tvärtom vanligtvis att den drabbade hotar . Den andra personen som retade upp mig var en tjej vid namn Sanna på nummerupplysningen - hon ringde och skulle bara dubbelkolla mina företagsuppgifter. hm, jag frågade då om det är gratisuppgifter ? NEJ, ingenting är gratis blev svaret och min replik kom blixtsnabbt - då vill jag ej ha med några uppgifter !!! Hon gav sig inte utan frågade ytterligare 4 gånger om mina uppgifter och till slut var jag tvungen att fråga vad i det svenska språket hon inte förstår? Det hela slutade med att hon slängde luren i örat på mig och antagligen finns jag inte heller med på nummerupplysningen längre !

Ytterligare en sak som gjort mej heligt förbannad är en f.d kund Uddevalla Hockey som hade ett damlag som reste med oss under en säsong men betala räkningen vill man inte och varför det då kan man undra? Jo, man hävdar att man aldrig rest med oss eftersom att dem har ett avtal med en annan mindre seriös åkare i regionen, hm !!! Jag har chaufförer som nu kommer vittna i Tingsrätten om vilka dem kört och när, jag har utskrifter som deras tränare skrivit där han beskriver att dem åkt buss på bortamatcher . Jag skall även kalla den f.d tränaren som beställde resorna av oss till båset så skall han få svara inför domaren med vem han åkt . Tänk att det kan vara så lätt att undkomma betalningsansvar? Bara neka och säga att den som beställt inte har befogenhet att beställa . Hur skulle det se ut om alla våra kunder började skylla på varandra efter varje resa som blir fakturerad, hela bussbranschen skulle gå åt skogen för vi skulle bara köra buss och inte få några intäkter . Det skall bli mig ett sant nöje att besöka rätten .

Är det några fler än vi som skall med Evobus på IAA mässan? Själva hade vi ett avbrott föregående år av förklarliga skäl men nu är vi på banan igen och förhoppningsvis kan vi väl liva till det lite längst bak i bussen !

Hur kommer det gå för VL-buss? Är det någon som har en åsikt eller en teori?
Kommer bolaget överleva rekonstruktionen och vad händer i såfall sen?
Är Ni intresserade av att köpa bolaget? Berätta för mig .... är nyfiken !!!

I övrigt så kämpar vi vidare och förr eller senare ska vi väl komma i fas med allt !

1 kommentar:

Staffan Sävenfjord sa...

Hej Daniel!

Nummerupplysningen är ett blufföretag och det var bra att du inte tecknade något avtal med dem. Det hade kostat dig en del pengar. http://rydfeldt.blogspot.com/2010/05/nummerupplysningense-skickar.html
Nummerupplysningen är alltså inte samma sak som Eniro. Visserligen tar Eniro också betalt för företag men inte i den storleksordningen.

När det gäller VL-Buss är det väl bara att hoppas att de överlever rekonstruktionen. Det skall bli klart 26 september sägs det. En ny ägare lär vara intresserad. Vilken kan man bara spekulera över men det blir rimligen ett stort bussbolag.

Hälsningar
Staffan