måndag 21 december 2009

Jesusbarnet = julen

Hej igen kära vänner !
Fick ett litet mail från en trogen läsare som påpekade att vi har julen pga Jesus lilla födelse på juldagen men det va inte riktigt det jag menade för det är jag fullt medveten om . Vet att julen är en religiös högtid och jag är själv uppväxt i en mycket kyrklig familj men det har liksom gått lite över styr, alla tycks ha glömt varför vi firar julen och nu istället är det bara julmat och julklappar som hägrar , alla stressar runt och det är ingen lugn högtid längre ! Vill bara få den överstökad och nästa år befinner vi oss nog på okänd ort bara för att slippa den, i år kommer vi ta hand om familjerna innan och när själva kulmen är befinner vi oss på hotell!

Beträffande mina planer så har jag märkt att ganska många är nyfikna och intresserade om vad jag nu skall hitta på och det kan jag förstå men ändå tänker jag inte berätta . Eftersom att inga förhandlingar ännu är låsta vid beslut så finns det ju inget att berätta eller hur? Men när det sker något drastiskt så lovar jag att offentliggöra vissa delar av det och blir det ett negativt beslut så blåser jag Er på hela konfekten tyvärr .

Igår fick jag lite problem med sviterna från operationen eftersom att jag råkade överdosera pillren , resultatet av detta blev matrester i påse på vägen ut till Torp, som tur var satt jag till höger och störde på så sätt inte trafikrytmen alls.

Inga kommentarer: