tisdag 15 december 2009

Grejer på gång !!!

Har idag haft ett mycket intressant möte angående en av dom större affärerna någonsin i Ljungskilebuss historia om den nu blir verklighet, det handlar om nyinvestering igen kan man säga och så här i inledningsfasen ser det mycket bra ut . Vi har gått igenom specifikationer och detaljer men priset är vi inte ännu färdiga med men som jag alldeles nyss skrev så tror jag att en överenskommelse kan ligga hyffsat nära i tiden . Har i tidigare inlägg beskrivit mitt sätt att se på branschen och har även då förklarat att jag inte är en person som stilla sitter bredvid och kollar när båten lämnar hamn , jag vill med på kryssningen !!!
Är väldigt trött på "kollegor" som går bakom min rygg och nu tänker jag förhoppningsvis göra något åt det genom en investering Ni inte tidigare sett mig göra, måste bara ha banken med mig i tankegången och det är den svåra biten . Misslyckas jag nu får jag se mig om efter andra möjligheter .... Jag ska göra allt i min makt för att övertyga mina finansiärer för det här är en idé jag tror mycket starkt på och det är en idé som kan småchocka omgivningen kan man säga . Häng mé på bloggen och se vad som händer , jag är galen men så här galen har Ni nog aldrig sett mig !

6 kommentarer:

Bjarne Wilmarsgård sa...

Daniel - du är en rackare på att vara hemlighetsfull.
Avvaktar ratlöst på vad vi kan skriva om i kommande tidning(ar)

Bjarne Wilmarsgård sa...

Om ingen vet vad ”ratlöst” i förra kommentaren betyder på svenska - så är det - rastlöst… :-)

Bussbloggen sa...

När kommer nästa nummer ut då Bjarne? Tror det kan bli tufft då det pågår en liten förhandling just för tillfället och sen har vi alla helger då det inte jobbas överdrivet mycket men förhoppningsvis kan vi ha hittat en lösning till den 15 januari, valutan hos mej är låst tills dess. Men går allt enligt planerna och dom går i lås så lovar jag att du ska få lite att skriva om, det kan skaka om en del som vanligt när det gäller saker som jag tar för mig ! Eventuellt om du är snäll kan du få en exklusiv förhandsintervju innan alla andra men det är bara för att det är du i såfall kompis . Men som sagt, försäljare är inte dom enklaste figurerna och det är fortfarande en del knutar att reda ut innan jag har något konkret att komma med. Oavsett om det blir affär eller inte så har jag ändå bestämt mig för en ny bana som jag kommer köra på för nu är det slut med daltandet, ingen ska längre få köra med mig och tro dom kan behandla mig hur som helst !

Bjarne Wilmarsgård sa...

Nästa tidning kommer ut den 12 februari och vill du - hinner du - vara med där så ta gärna kontakt med Ulo Maasing som nu är redaktör för tidningen- och bestämmer över innehållet...
Jag är numera bara en en gnällig bloggare i Västerås :-)
”slut med daltandet” - det gillar jag!

Mats sa...

Jag kommer ihåg när Ljungskilebuss' föregångare köpte en Föreland på Ford-chassi! Sedan kom en Larvikare på Mercedes-chassi och därefter en Mercedes O302. Detta var åren 1971-74. 1978 kom en helt ny(!!) van Hool på B58-chassi. Det var en stor händelse i Ljungskiles busshistoria. Skall bli intressant att se vad som är på gång nu 30-40 år senare!! Måste var något riktigt häftigt.

Bussbloggen sa...

ha ha ha häftigt och häftigt vet jag inte men det kommer nog skaka om en del i Västsverige .... jag kämpar för att allt ska lösa sig !