tisdag 7 juli 2009

Tragiska skadestånd?

Nu är jag otroligt less på allt snack i nyheter om att skadestånden för vissa brottsoffer är alldeles för dåliga , hörde en mycket tragisk historia där en mamma beklagade sig över att hon bara fick 40.000:- istället för 140.000:- efter att hennes dotter blivit mördad , allvarligt talat hade 140.000:- gjort så hon hade fått sin dotter tillbaka eller hade hennes smärta lindrats genom detta? Om ens dotter blir mördad så är väl inte pengar värt någonting eller har jag fel? Är det inte tragiskt nog som det är, att förlora kanske sitt enda barn? Pengar kan aldrig ersätta ett liv , dom kan inte ens lindra smärtan om det råder äkta kärlek . Jag ber Er svenska folket - sluta vara så giriga och sluta försök sko Er själva så fort en olycka händer , jag mår illa !!!

Nu skall jag snart ut på årets första fisketur i Ljungskile viken , skall försöka dra upp en öring om nu inte sälarna skrämt iväg dom , får dock hålla mej nära bilen pga jouren men det skall nog lösa sig , det ultimata problemet vore att få hugg samtidigt som larmet går, skulle kunna jämföras med att ha intim samvaro samtidigt som sökaren piper , vad prioriterar man?

I övrigt så är jag lite trött på människor som inte kan ryta ifrån och säga som det är utan istället bara jamsa med och hoppas att allt löser sig såsmåningom , för upplysnings skull kan jag säga att - det kommer aldrig lösa sig om man gör så och till slut kommer man istället att förlora något värdefullt . Människor runt omkring slits ner psykiskt och orkar inte till slut .... kryptiskt? hm , ja kanske men så är det!

1 kommentar:

Peson sa...

Ja Du Kompis!
Tänk om vi levde i en sådan värld.
Där alla sa vad de tyckte.
-Då hade ju folk inte haft något att prata om, när inte vi var där.
Blev det ngn firre eller??