lördag 25 juli 2009

Semesterbloggen

Många har ringt och undrat om jag har emigrerat från denna jord men så är faktiskt inte fallet utan jag har bara välbehövlig semester efter en turbulent tid på alla plan , en av mina trognaste läsare Peson klättrar väl på väggarna nu när jag inte uppdaterat om läget , ha ha !

Vad har då hänt?

Upphandlingen av skolskjuts i Stenungsunds Kommun skall göras om och fram tills det att den är klar, våren 2010 så skall enligt ryktet det norskägda bolaget Orusttrafiken köra men sista ordet är väl inte sagt där ännu eftersom att det ligger nya överklagningar inne från kollegor ute på våra öar i väst .

Brandkåren i Ljungskile är inte överbelastad för tillfället som ryktet gör gällande utan vi har fortfarande ganska mycket tid över till att rycka ut på både det ena och det andra , självklart ställer Peson och hans mannar upp dygnet runt . Alltid lika trevligt att hamna i hans jourgrupp, det råder aldrig en ledsam stämning där .

Förövrigt så har jag haft en kalasbra dag ihop med min polare Jimmy idag och den har vi till stor del ägnat åt shopping på Torp, inhandlade allt från fiskedrag till betongborr, till 42 tums LCD TV, hann även med en Schnitzel på restaurang Briggen .

När det gäller jobbfronten så är det ganska dött just nu , har en buss som går på tågersättning dagligen och idag har vi även haft ett bröllop med min vita Limousine i Alingsås , mycket nöjda kunder som vanligt trots att dom tyckte priset var lite högt men det är ju så det blir när man ringer i sista minuten tyvärr .

Nä nu får jag nog ta och sluta eftersom att tvätten skall vikas och ny skall in i maskinen.... ha nu en riktigt go lördag kväll så syns vi kanske på fjordfestivalen ikväll ! Puss & Kram

10 kommentarer:

Anonym sa...

Idag har det allt vart lite att göra, jag såg en av era bussar på Smögen.

//karl

Peson sa...

Hallå Kompis!!
Jag e ju inne och kollar din blogg
flera gånger om dagen ibland.
Klart att man undrar vad som händer.Men jag vet ju att du alltid kommer tillbaka.
Nu har vi en lucka i elitstyrkan så då kanske vi ses oftare, eller inte..... du hade väl en del peturjour på den tiden han var med.

Ha det bäst Peson

Bussbloggen sa...

Nu tror jag att Karl är lite susig i kanelen för jag har då inte haft någon buss i Smögen idag ... Furulundsparken är väl det närmsta vi kommit kusten och då är vi inte ens i närheten , ha ha ha

När det gäller Peturjouren så är det väl ekumenerna som tar den för ingen har då frågat mej, spenderar en hel del tid i Uddevalla nuförtiden och funderar väl på att ta värvning bland soldaterna där inne , ha ha ha ! Asketramparna som vi säger ... hm !

Peson sa...

Hallå Där!!!
Det är inte enligt gällande regler!!
Elitbrandmän från Lj-e får inte
emigrera till Uddevalla.
Så är det bara!!!
Rock On!

Anonym sa...

Hmm, ja det är inte omöjligt att det susar lite i kanelen, jag tyckte bestämt det stod Ljungskile buss men det kanske stod Lysekils buss.
Peson lurade jag lite på, gick han på östrabo typ 87-88-89?

peson sa...

Hallå Karl!
Jo nog gjorde han det alltid!
Peson på östrabo alltså!
Typ någon gång då...

Figge sa...

Jahaja. Så det är till att ha krypit fram igen. Kan tala om att det är fler än dagdrivaren Peson som lusläser i denna spalten.Meddelar åxå att jag gick på semester i morse men det får vänta ända tills i morgon med att korka upp då någon begåvad typ låste sig på jour första semesterdygnet... Men bättre sent än aldrig !

Bussbloggen sa...

Det va väldans vilken aktivitét det blev på den här sidan då, en massa dagdrivare som jag som har brist på sysselsättning , beträffande jourdygnet idag tycker jag gott du kan korka upp Figge för det lär ju inte hända något här ändå och händer det något kan ju alltid Peson täcka för dej , kul att sidan kan fungera som en liten kontaktsida med , nu har vi parat i hop Karl och Peson , hur ska vi få in Figge i det här då? Hur är det i skogen förresten med damen och huset?

peson sa...

Det var som bara den,
vad folk det blev!
Kul sådant!
Gott med semester!
Hoppas det är väl med alle man.

Bussbloggen sa...

Ska vi ta en fika idag Peson? Jag har lite trökigt ....