tisdag 23 mars 2010

Västtrafikprofilerat är ej bra reklam

Kort historik ...

Ljungskilebuss är ett företag som funnits i Ljungskile under flera årtionden, i alla tider har människor vetat vilka vi är och genom vår egna profilering även kunnat utläsa vilka bussar som är mina . Sedan Västtrafik kom med i bilden och alla bussar i deras trafik måste se likadana ut har det skapat problem för nu vet ingen längre vilken buss som tillhör vilket bolag .

Tydliga exempel på detta är när lokalinvånarna kommer med klagomål och ren ilska mot oss fast vi inte är inblandade, har på kort tid blivit utsatt för rena utskällningar av kunder till Västtrafik för dem har i sin enfald trott att det är mina bussar som kör enbart i Ljungskile .

Idag kom följande textrader till mig ...
"En av dina chaufförer hade nog vaknat på fel sida idag"

Mitt svar blev kort och gott : Vem? Vilken buss?

Svaret kom blixtsnabbt ..
Ingen aning, han flög ur bussen och skällde ut min väninna av en anledning vi inte förstår, min väninna var inte ens en kund till Västtrafik utan råkade bara vara på busstationen .

Om sanningen skall fram så var det inte min buss och inte min chaufför utan mannen representerade det kommunala bussbolaget men det är ju inte lätt för en utomstående att se när det händer i Ljungskile .

Nu kommer någon högt uppsatt få ett samtal för det är inte första gången mitt företag blir drabbat av andras icke serviceinriktade beteende .

Min åsikt är att det va bättre förr när bussbolagen själva profilerade sig, man fick ta både beröm och klagomål men alla var på den tiden nöjda . Det är annat idag !!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Och så här tycker Björn Gustafsson om Swebus: http://www.youtube.com/watch?v=dJA4GOEPZ6M
*skratt*