tisdag 9 mars 2010

Tro, hopp & framtidsoptimism !!!

Har nu på eftermiddagen ägnat ganska lång tid till att lägga in körningar framöver och det är riktigt kul att se hur företagen börjar andas optimism, bokningarna är fler än vid samma tidpunkt förra året och dem som bokar väljer nu i flera fall att lägga på för att få resa i vår fina konferansbuss. Eftersom att Transportbranschen är en av dem branscher som återhämtar sig sist vid kriser så kan vi nu alltså konstatera att botten är nådd sedan en tid tillbaka och konjunkturen är på väg uppåt igen . För dem borgerliga var detta i grevens tid kan man säga om vi skall tänka politik för en stund . I dagens Bohusläning kunde vi läsa hur vissa företag i kommunen nu satsar och t.o.m nyanställer och det är ju det vi väntat på . Gud va härligt , kom igen nu kära kollegor, vänner och andra företagare ...

Är det förresten någon av mina lojala kollegor som har en buss i Oslo i helgen??? Jag har lite transfer där som jag gärna kan dela ut vid intresse, ett sätt att få in lite extra pengar på en buss som ändå finns på orten, maila mig i såfall !!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Daniel, kul att jag hittat din blogg, du är helt fantastisk att skriva och berätta om vardag och fest, livets alla trivialiteter och
din kämparanda glöder!!!,Hoppas jag får träffa dig och din familj i sommar när jag skall
äntra " Britt-Marie" i det vackra Bohuslän!
BÄSTKUSTEN i sommar!kramar från Gitte.