torsdag 25 november 2010

Till havs 24 november






Den stora snackisen på Västkusten och det stora vadslagningsobjektet har varit om och när jag skall få upp min båt , i onsdags togs det första steget när jag och Johnny isade av den gamla skutan, startade motorerna, skar av snörena och slutligen begav oss ut till havs . En härlig trip från Ljungskile till Uddevalla i isande kyla och orkanstyrka på vindarna .
För Er som aldrig har upplevt den svenska kusten från havet mitt i vintern, så är det faktiskt något jag kan uppmuntra . Så otroligt vackert med alla snöbeklädda kobbar och berg . Svaret på frågan ... Nej , den lilla pråmen ligger kvar vid kaj med puttifrånkorvarna ute så vadslagningen lär fortsätta ett tag till . Men nu är i allafall sista båten borta från Ljungskiles bryggor ....

2 kommentarer:

Göran Demnert sa...

Härligt. Min segelbåt är uppe på land, men dessvärre ännu inte täckt. Och det har ramlat ner flera decimeter snö. Inte bra. Kanske bussbransch och båtinnehav är en dålig kombo?! /Göran

Bussbloggen sa...

ha ha ha har upptäckt att båt och buss är en dålig kombination jag med !!!
När f-n ska vi ha tid att åka dessa fina skepp?
Har vi tagit oss "vatten" över huvudet månne?