onsdag 10 november 2010

Fortsatt inställda tåg

Nu är det som gamla goa tider igen , Bussakuten ringde och väckte oss i lagom tid för att se över vår busstillgänglighet . Idag är det en ganska fullbokad dag och återigen glädjer jag mej för att få vara en del i ersättningstrafiken .

Igår kväll mötte vi en lustig kille som körde för ett bussbolag på en Ö i väst ... Han blev oerhört förvånad när han hörde vem vår uppdragsgivare var och kläckte ur sig några mindre lustiga kommentarer .

Varför bråka om vem som fördelar trafiken , bara någon gör det så att resenärerna inte drabbas . Det ultimata vore ju om man kunde haft två separata avtal för jag tror att den gamla leverantören skulle komplettera den nya på ett föredömligt sätt. På så sätt hade man täckt upp alla delar av vårt avlånga land . Vem vet , kanske blir det så?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej,
Vi hoppas att vi på BussAkuten får ge dig fler körningar framöver. SJ använder oss för närvarande parallellt med den upphandlade leverantören eftersom denne som bekant inte har kapacitet att leverera tillräcklig mängd fordon.

MVH

Martin Klein / BussAkuten

Bussbloggen sa...

Det är ju bara så strålande ... detta skulle man tänkt på mycket tidigare !!!
Alltid trevligt när vi kan hjälpa till, va nu rädda om Er !

Staffan Sävenfjord sa...

Nu vet jag inte om jag skall bli glad eller förbannad. Jag får väl bli både och. Glad för att Bussakuten är tillbaka igen och inte är bittra utan ställer upp. Glad för att Daniel åter får tågkörningar och jag antar anständigt betalt för det.

Men det som gör mig förbannad är att Björks trots alla kaxiga ord inte klarar av sitt uppdrag. Och att SJ skriver avtal med dem utan att kolla upp deras möjligheter att klara jobbet. Har SJ ingen kvar som kan det där med att ersätta tågen med buss sedan en viss person (min blygsamhet förbjuder mig tala om vem) slutade. Redan när man hörde Björks tala om hur bra allt skulle bli med tio bussar på plats inom en timme borde man ju dragit öronen åt sig.

Nu blir det ju dock inte SJ så länge till i närheten av Ljungskile. Den 12 december tar DSBFirst över och då skall Buss i Väst sköta deras ersättningstrafik. Den som lever får se hur det går. Men Buss i Väst skötte det ju bra i Trollhättan i slutet av oktober. Fast blir det någon ekonomi om man skall hämta bussarna i Småland?

Stå på er, både Bussakuten och Daniel!

Hälsningar
Staffan