tisdag 20 juli 2010

Jag existerar fortfarande ....

Ni som känner mig och vet om min situation har säkert förståelse för varför jag är ganska tyst nuförtiden , man kan väl ganska lätt säga att jag inte befinner mig i livets ljusa del utan i en del som för många människor är oerhört ledsam och svårbemästrad . Som tur är har jag några få och mycket omtänksamma människor omkring mig och även en man med stort hjärta som finns på distans (Tjörn), din stöttning och dina ord hjälper faktiskt .

Kortfattat om vad som annars är på gång ...

Jag tar mig så mycket ledig tid som det bara är möjligt just nu trots att hela hjärtat i personalstyrkan också har semester, tyvärr måste jag ta hand om det lilla som ringer i luren och skicka dem få mailen som behövs . Det är inget betungande men samtidigt så känns det som ett ont måste just nu .

För oss på Ljungskilebuss så råder riktig lågsäsong just nu och det glädjer säkert många konkurrenter som å sin sida har mycket att göra, bussbranschen är ju lustig på det sättet för det är nog den enda branschen som har så stor skadeglädje när andra blir utan jobb eller när andra kör av vägen . Hemskt att säga men det är sant, har man dock råkat ut för något allvarligt själv så tänker man nog en extra gång .

En viktig sak som annars hänt som är tuff för hela branschen är Vänersborgs Linjetrafik´s ekonomiska situation för tillfället , jag hoppas verkligen att ingen visar skadeglädje här för det är många som drabbats och många som kanske kommer drabbas om det går åt skogen på allvar . Det är ingen hemlighet och det är inte konfidentiellt eftersom att det varit uppståndelse i massmedia, det som är tragiskt är att man låtit det gå så långt att man tappat greppet totalt . Vi i hela branschen önskar och hoppas att rekonstruktören kan få ordning på bolaget igen så att alla små leverantörer kan få sina pengar och att bussbolaget kan återuppstå med en ordentlig ekonomi och kanske har man då lärt sig något av historien och det är att ta betalt för sina beställningar och inte göra mindre smarta paketlösningar för företag och föreningar ! Jag har erbjudit min hjälp att reda upp bolaget och bistå med nya ögon för att hitta läckagen , jag har erbjudit min hjälp kostnadsfritt men än så länge har ingen nappat , kanske bättre att ta in en konsult som tar 1500 kr/timma? Det är ekonomi det ....

Funderar på att byta yrkesbana, beställde häromdagen hem paket för att läsa förarbevis till båt på distans, därefter kan det kanske även bli en skepparexamen! Man gör många tokiga affärer och får konstiga idéer när man inte är stark nog i psyket, faller ganska lätt för frestelsen !

Ytterligare en sak innan jag skall lägga mig ... Limousinen är till salu om någon vill köpa? Jag har inte längre tid att ha hand om denna affärsverksamhet, det är nog med alla bussar och hitta duktiga chaufförer till dessa !!!

Inga kommentarer: