fredag 25 februari 2011

God natt

För första gången på mycket länge fick vi idag ett jobb där kunden valde säkerhet, miljö & kvalitet framför billigaste priset och det glädjer mig att det finns sådana människor . Tänk om alla resonerat på det sättet, då hade branschen sanerat sig självt ganska snabbt och vi hade fått ett tryggare bussklimat . När de stora bolagen inte kan föregå med gott exempel, vilka ska då göra det?

En annan sak som också glädjer mig i all bedrövelse är att när vi kommer möta bussar från ett visst bussbolag hädanefter så kan vi vinka och vara glada för vi vet att dem har gjort dåliga affärer och då menar jag riktigt dåliga affärer . Som jag tidigare skrivit så tror jag inte att man i längden kan köpa sig marknadsandelar i vår bransch . Kortsiktigt kan det vara en lösning men långsiktigt så måste man förändra sin verksamhet . Det tråkiga är dock att under den kortsiktiga perioden så kommer många små bolag att drabbas ekonomiskt och då gäller det att vara stark .

Antagligen ingen som fattar vad jag menar nu men det är bara bra för jag begär verkligen inte att Ni ska göra det !!!

Inga kommentarer: