onsdag 26 januari 2011

Hur ska man få hjärnan att koppla av en smula?

Mitt allra största problem just nu förutom att det är lite dåligt med jobb på bussfronten är att min hjärna går på högvarv, den kan liksom inte sluta att arbeta och detta innebär att jag får lite problem med nattsömnen . Den letar hela tiden nya projekt, nya möjligheter, nya affärsidéer och letar den inte efter det så tänker jag på annat . Det är ganska tufft faktiskt att man inte kan koppla av helt och hållet .

Idag har jag återigen varit och inventerat en affärsidé och vid första ögonkastet låter det mycket intressant, så nu har jag beslutat att gå vidare med projektet och se om det finns någon möjlighet till finansiering . Återigen så landar beloppet på över 10 msek och detta är väl ett stort dilemma med mig . Jag kan liksom aldrig hitta affärslösningar och projekt som är lösbara ekonomiskt sett utan jag skall hela tiden ge mig in i praktiskt taget omöjliga projekt .

Ja ja , framtiden får utvisa hur väl genomtänkt detta är i inledningsstadiet !!!

1 kommentar:

Göran Demnert sa...

Ha ha, du är fan i mig hopplös. Pröva med att sälja majblommor. Minimal investering och hög procentuell avkastning per investerad krona. Och gott om möjligheter att attackera presumtiva busskunder.
/Göran