söndag 28 september 2008

Bussproffs orsakade kaos i trafiken

Stod på 2-a våningsplanets balkong på svenska mässan under gårdagen, gårdagen var också bokmässans stora besöksdag vilket innebar mycket folk, många av dessa människor kom med turistbussar från olika delar av landet , både jag och min sambo blev oerhört förvånade av att se dessa s.k yrkesproffs som inte visade någon hänsyn alls till övriga trafikanter, man korkade totalt igen trafiken utanför svenska mässan . Man parkerade och tog upp sina resenärer mitt i gatan, några busschaufförer hade lämnat sina fordon och täppt igen så inte övriga trafikanter kom ut från sina parkeringar, taxibilar kom inte in till sin taxificka, utryckningsfordon kom inte fram när det gick automatlarm under mässan, hur f-n får man bete sig? Har inte dagens bussresenärer ben så dem kan röra sig? Förvisso finns det resenärer utan ben och dem får verkligen ursäkta mitt inlägg men under gårdagens eftermiddag så skulle dem i allafall inte resa med någon av dessa turistbussar. En annan sak som rör samma busschaufförer är hur illa dem parkerade under dagen då dem hade väntetid, utmed kanalen kunde det gått in ett flertal bussar ytterligare om dem parkerat som man ska göra, sista saken som upprörde mig är tomgångskörningen, flera av bussarna utanför mässan hade motorn igång under 10-20 minuter, både miljö och dieselförbrukningen tar skada av detta .
Jag skulle vilja att många av er som läser tänker på det jag skrivit, vi får sluta skämma bort resenärerna med att hämta dem utanför dörren, Homosapiens mår av hälsoskäl bra av att röra på sig ibland , en promenad skadar icke !!!

Inga kommentarer: